Informatie voor klanten

Voedselbank Arnhem verzorgt elke week grote aantallen voedselpakketten voor mensen die onder een bepaalde inkomensgrens moeten leven. Hiervoor hanteert de Voedselbank Arnhem strenge criteria. Aanvraag voor een voedselpakket verloopt uitsluitend via de hulpverlening!

De voedselpakketten die wij verstrekken vormen een aanvulling, geen vervanging. De inhoud varieert per week en zal nooit helemaal de wekelijkse boodschappen kunnen vervangen. Wij proberen de inhoud zo gevarieerd mogelijk te maken, maar zijn hiervoor afhankelijk van wat aan ons geschonken wordt.

Uitgiftepunten

Als de aanvraag door ons is goedgekeurd krijgt de hulpverlener bericht. In het gebied van Arnhem zijn 24 plekken waar klanten een pakket kunnen afhalen. We proberen een plek te zoeken op loop- of fietsafstand van het adres van de klant. De vrijwilligers op het uitgiftepunt krijgen elke week een lijst met de namen van de klanten.

Zelf een tas meenemen

Het voedsel komt in pakketten en koelboxen naar het uitgiftepunt. Klanten pakken het daar over in hun eigen tas. Soms zitten er spullen in een pakket die iemand niet wil of mag hebben. Dan kunnen klanten eventueel onderling ruilen.

Niet opgehaald? Geen pakket meer!

Meer dan 1 miljoen mensen in Nederland leven onder de armoedegrens. De voedselbank kan maar een beperkt aantal mensen helpen (de onderste 3-5 %).  We verwachten dan ook dat iedereen elke week zijn pakket ophaalt. Uiteraard kan het een keer voorkomen dat u verhinderd bent. U kunt het pakket dan door iemand anders laten ophalen. Meld dit svp wel altijd!

Helaas zijn wij genoodzaakt om mensen, die twee of meer keren in een periode van 4 weken zonder af te melden hun pakket niet komen halen, van de lijst te schrappen.

Indien u van de lijst bent gehaald, zult u opnieuw via uw hulpverlener een aanvraag moeten indienen en misschien dus lang moeten wachten op een pakket. Laat het dus niet zover komen!

Klachten? Wij nemen elke klacht serieus!

Ondanks dat wij altijd zeer zorgvuldig omgaan met het voedsel en goed contact onderhouden met al onze vrijwilligers kan het toch voorkomen dat u een klacht heeft. U kunt hier lezen wat u dan kunt doen.