Ben je al vrijwilliger bij de voedselbank?

Ben je al vrijwilliger bij de voedselbank?

Het laatste nieuws in de Blikopener download je hier.

Belangrijke formulieren
Voor vrijwilligers

Download hieronder het formulier wat je nodig hebt om jouw verzoek in te dienen.

Bijf op de hoogte
Het laatste nieuws

Het laatste nieuws van Voedselbank Arnhem lees je in de “Blikopener”, hierboven te downloaden of via de pagina “Nieuws & Acties”.

Kun je niet komen?

Ben je ziek of is er een andere reden waardoor je niet kunt komen helpen? Geef dat dan zo snel mogelijk door aan je daghoofd. Kun je jouw daghoofd niet bereiken? Bel dan naar het bedrijfsbureau.

Bedrijfsbureau Voedselbank Arnhem

Klachtenregeling voor vrijwilligers van Voedselbank Arnhem en omstreken

Bij de voedselbanken in de regio Arnhem werken veel vrijwilligers aan het uitdelen van voedsel(pakketten) aan mensen die dat nodig hebben. Met zoveel vrijwilligers kan het voorkomen dat er ergernissen ontstaan. Dat kan komen door opmerkingen of gedrag van een andere vrijwilliger, een daghoofd, coördinator of van een bestuurslid.

Je kunt grensoverschrijdend gedrag ervaren. In de vorm van verbale intimidatie, boze woorden, (seksueel) geweld of discriminatie. Je kunt het gevoel hebben gepest te worden. Of je kunt menen dat er misstanden In de organisatie zijn. Dan heb je als vrijwilliger geen plezier meer in het werk en dat moet gemeld en opgelost worden.

Daarvoor hebben we de volgende klachtenregeling ontwikkeld en er zijn vertrouwenspersonen aangesteld waar je terecht kunt.

Stuur een klachtbrief

Naar de vrijwilligersorganisatie
Jouw gegevens
Waar gaat jouw klacht over?
Details van jouw klacht
Voor vrijwilligers
  1. Bespreek zo mogelijk jouw ergernis over de gebeurtenis met degene op wie je boos bent of aan wie je je ergert. Probeer met die persoon in gesprek te gaan. Lukt dat niet zoek dan contact met het daghoofd, met je coördinator of met de coördinator Vrijwilligerszaken.
  2. Je kunt ook problemen met je daghoofd, een coördinator of met een bestuurslid hebben. Dat zijn allemaal vrijwilligers! Blijf niet met je problemen rondlopen maar spreek ze uit.
  3. Praat je liever eerst met de vertrouwenspersoon? Dan kun je haar mailen info@irmabosman.nl. De vertrouwenspersoon spreekt geen oordeel uit, maar kan wel een luisterend oor bieden en hulp en steun geven bij het formuleren van de klacht en bij het voeren van gesprekken daarover.
  4. Hopelijk wordt het probleem zo opgelost.